Лекція про польський сучасний театр в «ДАСІ»15 ноября 2011

25 листопада в 19:00 в театрі «ДАХ», Червоноармійська 136 (м. Либідська) пройде лекція Бартоша Шидловського та Ігора Стокфішевського «Польща-Сцена-Суспільсвто». Лекцію презентує краківський театр Laznia Nowa, мова викладу — польська, переклад російською.

Польський театр найчастіше представляє польську культуру у Європі. Імена польських режисерів Кшиштофа Варліковського, Крістіана Люпи, Ґжеґожа Яжини відомі театралам у всьому світі. Але польський театр є набагато різноманітнішим, ніж може видатись тим, хто спостерігає за міжнародними успіхами провідних представників польської сцени. Він поєднує дві важливі традиції XX сторіччя: театр як лабораторію та театр як інструмент впливу на гострі соціальні проблеми. Це театр як відкрита суспільна лабораторія.

Одним з найбільш незвичних явищ польської сцени XX сторіччя, що не має аналогів в інших країнах та одночасно визначає новий напрямок розвитку театральної думки та практики, є театральні осередки, міцно укорінені в локальних середовищах невеликих міст (Легніца, Валбжих, Нова Хута). Співпрацюючи з мешканцями, залучаючи їх до участі у художніх акціях, ці театри виконують не лише функцію презентації вистав, але також, а можливо й передусім — місію будівництва зв’язків навколо спільного досвіду участі у культурі. Досвід цих театрів доводить, що існування у театральному мейнстримі може поєднуватись з діяльністю на користь локальної спільноти.

Виклад «Польща-Сцена-Суспільство» покликаний показати, що є важливим в сучасному польському мисленні про театр, про глядача, і про локальну спільноту на прикладі театру Laznia Nowa (Лазня Нова) з посткомуністичного району «Нова Хута» у Кракові. Форма перформативної лекції забезпечує інноваційність та можливість естетичної та інтелектуальної інтеракції з аудиторією. Ми прагнемо діалогу та хочемо створити платформу для творчого взаємообміну. Ми хочемо, щоб глядачі відчули атмосферу польського театру власною шкірою. Виклад включає елементи аудіо-та відео-, а також акторської імпровізації, декламування поезії та DJ-їнгу.


Учасники проекту: Бартош Шидловський, Малґожата Цвілка, Давід Козловський, Ігор Стокфішевський.

Український координатор проекту: Марія Ясінська


Виклад продовжує цикл зустрічей з польським театром в рамах закордонної культурної програми з нагоди Головування Польщі у Раді Європейського Союзу.


Нафаня

Досье

Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед

Пока еще

Не написал ни одного критического материала

Уже

Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)

Терялся в подземке Москвы

Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами

Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах

Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)

Однажды

Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву

В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»

Стал киевским буддистом

Из одного редакционного диалога

Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке

W00t?