Що дивимось: «Мистецтво миру», «Антігона», «Іфігенія в Тавриді...» та «Театр переселенця» на «Гогольфест 2015»21 сентября 2015

 

21 вересня, 19.00, 20.00 (ІІ частина)

ВДНГ

«Мистецтво миру». Режисер Влад Троїцький

В проекті використовуються музичні твори Арнольда Шенберга та Франца Шуберта. Зокрема, глядачі почують струнний квартет №14 ре мінор, відомий як «Смерть і дівчина» у поєднанні з виступом артистів еквілібристичних елементів жанру нового цирку. Перформанс «Мистецтво миру» покажуть у двох частинах. У першій - з 19-00 до 20-00 – виступ Національного камерного ансамблю «Київські солісти» під керівництвом диригента Дмитра Яблонського. Друга частина –опера «Мистецтво миру».

«ЙОВ» – опера-реквієм на старозавітні біблійні та латинські сакральні тексти для рояля, ударних, віолончелі та солістів. Музично-драматичний перформанс засновано на сучасній інтерпретації християнських традиційних текстів, що виникає у відкритому діалозі композиторів та виконавців. Нова опера-реквієм «ЙОВ» поєднує в собі інструментальний театр, імпровізаційну музику та алюзії на музичне бароко і середньовіччя.

23,24 вересня, 19.00

Центр DIYA (кіностудія імені Довженка, пр. Перемоги, 44)

«Антігона». Постановка Люсі Береловіч, за творами Софокла та Бертольда Брехта.

Після успішного спектаклю «Лукреція Боржіа» за п’єсою Віктора Гюго, молода, але вже досвідчена режисер Люсі Береловіч зацікавилася визначною жіночою театральною постаттю – Антігони. Після приїзду до Києва у квітні 2014 року та визначальною зустріччю з фрік-кабаре Dakh Daughters, ідея постановки «Антігони» стає очевидною для Люсі Береловіч. Для того щоб працювати з «найчеснішим створінням, яке колись жило на землі» (Гегель), для цієї постановки Люсі Береловіч обрала тексти з класичної літератури, а саме «Антігону» Софокла (441 р. до н.е.) та текст Бертольда Брехта (1948). Після майже місяця репетицій в одному з залів кіностудії ім. Довженко, десять українських акторів, серед яких відомі Dakh Daughters, і на додачу один французький актор, Тібо Лакруа, представили надзвичайну історію Антігони під творчим керівництвом Люсі Береловіч. Цей красивий й водночас потужний спектакль представляє алегоричний образ цілої країни... Люсі Береловіч – французька постановниця, яка, спільно з Тібо Лакруа та групою акторів і музикантів, створила театрально-музичну трупу Les 3 sentiers. Люсі Береловіч є асоційованим режисером на двох національних сценах Франції, у містах Кан та Лімож.

 

24 вересня, 19.00

Театр «Дах» (вул. Васильківська, 136)

«Театр переселенця». Автори Георг Жено, Олексій Карачинський, Наталія Ворожбит

Цей театральний проект буде представлено разово в Києві або в інших містах України у форматі work in progress. Мета роботи - художніми засобами, в даному випадку театру, опрацювати з переселенцями травми і виробити перспективи для майбутнього.

Протягом півтора (з червня 2015) український драматург Наталія Ворожбит, німецький режисер Георг Жено і військовий психолог Олексій Карачинський працюють з людьми в Україні, яким через військових дій довелося покинути свої будинки в східній Україні. Спільний проект з театром Максима Горького (Берлін) і «Демократіі.doc».


25,26 вересня, 19.00

Центр DIYA (кіностудія імені Довженка, пр. Перемоги, 44)

«Іфігенія в Тавриді. Наречена для терориста» Режисура, сценографія, адаптація тексту Еврипіда – Дмитро Костюминський (з допомогою Ігора Аронова)

Вистава поєднує в собі театр, кіно й аудіо-візуальне мистецтво.  Актори гратимуть не лише в реальному просторі, але й у віртуальному: вони перебуватимуть під пильним оком відеокамери, яка дасть змогу глядачам спостерігати за ними в режимі онлайн. Глибини і перспектива на сцені створюватиме відео-зображення, об’ємність якого досягатиметься завдяки використання елементів відео-меппінгу (проекція зображення на об’єкти фізичного простору).

В основу вистави лягла класична трагедія Евріпіда «Іфігенія в Тавриді», яка на тлі сучасних реалій набуває нових смислів і стає актуальною сьогодні. Проект відображає відносини України, яка перебуває на етапі творення своєї незалежності, та держав, що посідають панівну позицію на світовій арені.


А окрім усього, в рамках фестивалю «Гогольфест» відбудеться показ вистави Сашка Брами «R+J», тізер майбутнього проекту Влада Троїцького та Dakh Daughters «Як я була Алісою… Мистецтво любові», Санкт-Петербурзької вистави-володарки «Золотої маски» «Життя за царя» (театр Ді Капуа), балету Дениса Матвієнко та Едварда Клюга Stabat Mater та, мабуть, найочікуванішої постановки фестивалю – вистави московського «Театр.DOC» – «Коротка історія російського інакомислення».


Нафаня

Досье

Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед

Пока еще

Не написал ни одного критического материала

Уже

Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)

Терялся в подземке Москвы

Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами

Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах

Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)

Однажды

Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву

В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»

Стал киевским буддистом

Из одного редакционного диалога

Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке

W00t?