Зустріч з директором польського Інституту Театру23 февраля 2011

Польський Інститут у Києві та Книгарня «Є»

у рамках спільного проекту

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД: ПОЛЬЩА

гість —

МАЦЕЙ НОВАК

Директор Інституту Театру (Варшава)

КИЇВ

2 березня (середа) 18:00

Книгарня «Є»: вул. Лисенка, 3

Модератор — Олеся Островська-Люта

ХАРКІВ

3 березня (четвер) 18:00

Книгарня «Є»: вул. Сумська,3

Модератор — Михайло Барбара

«Після 1997 року, після дебютів і великого успіху режисерів Ґжеґожа Яжини і Кшиштофа Варліковського бути театральним митцем (у Польщі) стало знову привабливо для молодих людей. На початку 2000 років ми просто оголосили велику війну зі старим театром, що вилилося в покоління „батьковбивць» — так назвав молодих режисерів в своїй книзі театральний критик Пьотр Ґрущинський. То були драматичні роки, новий театр зіштовхувався з великою агресією консервативного середовища і медіа. Але ми не піддалися, поступово брали відповідальність за наступні театри, фестивалі, видання. Вогонь загашений в одному місці, з’являвся відразу ж в іншому… «(З інтерв’ю Мацея Новака для „Українського Тижня»)

Мацей Новак — театральний критик, журналіст, публіцист, сатирик.

Із 1983 — публікує свої статті на сторінках щомісячного видання «Театр». Засновник і головний редактор видання «Театральний гонець» (1990–1992), головний редактор часопису «Театральний рух» (1994–2005). З 1997 до 2000 року — редактор відділу культури «Газети Виборчої».

Директор і художній керівник Театру «Вибжеже» (Ґданськ), який під його керівництвом став однією з найцікавіших польських сцен, місцем дебюту і успіху групи молодих режисерів, серед яких Ґражина Каня, Павел Демірський, Міхал Задара, Ян Клята, Аґнєшка Ольстен (2000–2006).

Із 2003 — директор Інституту Театру імені Збіґнєва Рашевського.

Лауреат багатьох нагород у царині театру, серед яких: Мистецька нагорода молодих імені Станіслава Виспянського (1990), нагорода імені Фрідріха Шиллера (2001), відзнака Gloria Artis (2005).

Відомий польський тижневик «Політика» у 2008 році визнав Мацея Новака найвпливовішою постаттю польського театру.

Інститут Театру імені Збіґнєва Рашевського (www.instytut-teatralny.pl) заснований 2003 року у Варшаві, підпорядкований Міністерству культури і національної спадщини Республіки Польща. Основні функції інституції — документація, промоція і менеджмент польського театрального життя.

Щороку Інститут організує фестиваль «Варшавські театральні зустрічі», у рамках якого презентуються найважливіші та найцікавіші прем’єри сезону (www.warszawskie.org).

«Європейський досвід: Польща» — цикл зустрічей із видатними особистостями, котрі мають вплив на функціонування держави, створення образу Польщі у світі.

Гості проекту: Вальдемар Домбровський, Павел Поторочин, Ядвіґа Станішкіc, Боґдан Ліс і Єжи Боровчак, Ґжеґож Ґауден.

Вхід вільний

Інформація: +38 095 558 02 92 (Книгарня «Є») +380442880304 (Польський Інститут)

Акредитація для преси є обов’язковою (Оксана Щур +380661741195)


Другие статьи из этого раздела
  • аудіо-перформанс «Столик» від Karbido

    У рамках міні-туру (Одеса, Київ, Львів) польський гурт Karbido відвідає три українських міста зі своїм унікальним аудіо перфомансом «Столик», що вже понад шість років збирає захоплені відгуки та найвищі нагороди музичних фестивалів по всьому світу.

Нафаня

Досье

Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед

Пока еще

Не написал ни одного критического материала

Уже

Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)

Терялся в подземке Москвы

Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами

Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах

Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)

Однажды

Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву

В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»

Стал киевским буддистом

Из одного редакционного диалога

Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке

W00t?