Західний ГогольFest 2009: грація, пластика, магія12 сентября 2009

Текст Вікторії Миронюк

Фото надані фестивалем

В цьогорічній театральній програмі ГогольFesty нас чекають несподіванки. Доведеться відмовитись від традиційного уявлення про театр і зануритись у вир експериментів, філософії, пластики, хореографії — магії, яка, сподіваємося, подарує українському глядачу справжню естетичну насолоду.

Фінська магія

14.09.09./19:00

Вистава колективу New Circus із карколомною назвою Keskusteluja — «Комунікація» — це третя спільна робота Віллі Вало та Калле Хаккарайнена. Перший з них — реформатор та інноватор сучасного жонглерського мистецтва — у своїх роботах досліджує фізичні та просторові рухи. Стиль Вало знаходиться на перетині кількох жанрів мистецтва: лялькового театру, танцю та жонглерства. Його колега — Калле Хаккарайнен, маг і відеомитець із Хельсінкі — досліджує нові можливості відео зображення. Окрім того, він займається новими видами магії, і його досягнення оцінили третім місцем на Всесвітньому чемпіонаті магії (the world championships of magic (FISM)) в категорії „винаходи”. Отже, неймовірним результатом співпраці цих фінів є те, що окрім вже здавалось утвердженого в театрі відео, у виставі використовують елементи жонглерства та магії, які у поєднанні створюють новий художній контекст. Але визначення „сучасний цирк” не вичерпую цю трагікомічну виставу, що розповідає про брак спілкування по-справжньому драматично, це — театр. Віллі й Калле не залишать байдужим театралів.

Вистава колективу New Circus із карколомною назвою Keskusteluja — «Комунікація» Вистава колективу New Circus із карколомною назвою Keskusteluja — «Комунікація»

Мексиканська пластика

22.09.09 /16:00. Концертна зала. Вхід вільний

Справжньою знахідкою фестивалю стане мексиканський сучасний балет в особі хореографа Глорії Контерас та її колективу The Taller Coreogrбfico de la UNAM. 25 класично виштудійованих танцівників представлять сплав сучасної хореографії та народних мексиканських танців. Глорія Контерас стверджує, що її філософія поєднує православ’я й хореографію. Вона сама шукає інновацій у традиції та використовує танець як медіум у налагодженні контакту із глядачем. А для цього вона відмовляється від поверхневих елементів та «ставиться до танцівників як до фундаментальних елементів хореографії, за допомогою яких вона і спілкується із сутністю людини». Свою організацію Глорія заснувала майже 30 років тому і відтоді успішно закриває сезони виступів, пише книжки про техніки сучасного танцю та організовує виставки фотографій. За що її діяльність в TCUNAM відзначають як головну силу сучасного танцю в Латинській Америці.

The Taller Coreogrбfico de la UNAM — мексиканський сучасний балет The Taller Coreogrбfico de la UNAM — мексиканський сучасний балет

Німецька машина часу

22.09.09/ 20:00.

Головною творчою рисою театру The bьro fьr zeit + raum (Офіс часу та простору), заснованого режисером Енн Хірш, є новітнє сприйняття реальності та поглядів на життя. Більш детально свою теорію вони намагатимуться довести у виставі «Минуле попереду», яка продемонструє нове бачення майбутнього. Нас намагатимуться переконати, що прийдешнє знаходиться у нашому минулому, так як в це вірило американське традиційне плем’я «аймара». Цю теорію розповсюдив професор каліфорнійського університету Рафаель Нуньєс, який на прикладі мови та жестикуляції племені аймара створив нову теорію часу. Як результат: у виставі ми зможемо побачити наше майбутнє у подіях, що вже відбулися та, можливо, навіть вплинути на них. Однак, де у світі віднайти той простір, в якому знаходиться минуле? І де тоді сучасність? Хто ми такі в цих іграх метафізики? На всі ці запитання шукайте відповідь протягом філософського виступу The bьro fьr zeit + raum.

The bьro fьr zeit + raum (Офіс часу та простору) The bьro fьr zeit + raum (Офіс часу та простору)

Бельгійсько-литовська грація

21.09.09/ 21/00. Концертна сцена

Танцювальна вистава LOST SOULS складається з різних і одночасно дуже схожих частин, поєднаних темою «знахідок та втрат». Здається, хореограф Раса Алкснісе вибрала форму мініатюр, щоб розробивши сюжет, показати долю не однієї особи, а багатьох людей. Як вважає Раса, музика Алгірдаса Мартінаітіса, яка супроводжує хореографічні композиції, ідеально відображає сучасну Литву, багату красою та талантами і спотворену політичним безладдям. Саме тут народилася й почала свою професійну кар’єру хореограф Раса Алкснісе. Протягом двох років вона вчилася у Вільнюській консерваторії, а пізніше рік в Бельгійській школі сучасного танцю. Після співпраці із литовськими та зарубіжними танцівниками вона заснувала у 2000 році свою танцювальну групу «Занзі», з якою вже встигла зробити кілька перформансів.

Танцювальна вистава LOST SOULS Танцювальна вистава LOST SOULS


Другие статьи из этого раздела
  • Скучный цирк

    Роберт Стуруа — знаковое явление в театре постсоветского пространства — бывает в Киеве почти каждый год. Такой интеллектуальной подпитки для отечественного театра, конечно, мало, но все же лучше, чем ничего. Что бы ни привозил Стуруа,  — это будет качественный театр с хорошей актерской игрой, великолепными декорациями и масштабными замыслами, это режиссерский театр, который в Киеве уже практически нигде не увидишь.
  • Еврейские часы

    Спектакль «Еврейские часы», поставленный Игорем Славинским по пьесе С. Киселева и А. Рушковского, является иллюстрацией к состоянию современной драмы в Украине. В пределах украинской действительности разворачивается многообещающая метафора «еврейских часов» (часы, которые отсчитывают время в обратном направлении).
  • Смысловой голод в  «Голоде Кнута Гамсуна»

    «Голод Кнута Гамсуна» создан по мотивам двух произведений писателя — «Голод» и  «По заросшим тропам». В первом — автор рассказывает, как некогда бродил полуголодный по улицам Христиании в поисках журналистского заработка, во втором — описывает свой послевоенный период жизни. Дабы оправдать тот факт, что Гамсун идейно поддерживал фашистскую Германию, его соотечественники пытались доказать ценной унизительных допросов, что старый писатель — безумен.
  • Слова (не) мають значення

    Київ побачив «Розділові» за текстами Сергія Жадана

Нафаня

Досье

Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед

Пока еще

Не написал ни одного критического материала

Уже

Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)

Терялся в подземке Москвы

Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами

Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах

Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)

Однажды

Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву

В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»

Стал киевским буддистом

Из одного редакционного диалога

Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке

W00t?